tisdag 18 juni 2013

Planer inför Midsommar.

Varje år brukar vi samlas en grupp, med mestadels folk från gymnasietiderna och deras respektive och ha sådär lagom mys-middag på midsommar. Förra året var vi i Mims stuga som hon och hennes pojkvän hyrde. Det var jättefint med mycket natur runtom. Lite störigt att de hade värsta festen bredvid som snarare lät som en festival än som ett party, hehe. Hursom. I flera veckor har jag och M bestämt oss för att skippa det här i år. Vidga vyerna liksom. Så. Vi ska till Köpenhamn! Jag har i princip vandrat runt där en enda gång. Och så menar jag verkligen vandrat och besökt en massa saker hela dagen, men typ hela min släkt. Planen ser ut såhär hittills:

- Besöka assistens Kirkegård. En väldigt fin kyrkogård som är som en park, i princip.
- Åka metro (!!!) Ja. Jag är pepp på det.
- Köpa te med bubblor i som påminner om godis.
- Kanske fönstershoppa på Urban Outfitters.
- Möta upp D på Hardrock Café. Tror det är när det är Happy Hour.
- Besöka Tivoli och se 30 seconds to Mars pga Jared Leto är sångaren?!
- Bli riktigt berusade på kuppen. Tänker mig även karuseller.

För att illustrera bubbel-te. Bild lånad av M. Hehehe.

Lite höga förväntningar alltså. Men är så himla pepp att det bubblar inombords. Det är liksom "utomlands" men ändå inte. En bra start att lämna den trygga lilla staden och inte ha fyllebrännboll med kollegor från jobbet. Let's do this! Återkommer med en störtbra update på lördag, kanske. Planerar att fotografera som en turist!

Pepp, pepp, pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar