fredag 30 augusti 2013

Mitt hjärta kanske slutar slå.

Jag har inte uppdaterat på två veckor. Lite mer än så. Under den tiden har jag jobbat, gått på två visningar, tittat på inredning och målat upp bilder i mitt huvud om hur tusan man inreder med snedtak på två håll. Den där ekande påminnelsen om att jag kanske borde börja ta tag i mina jobbsökar-stunder smulas ner och glöms bort ständigt. Jag har i och för sig sökt, men ej fått svar. Det här är minsann ingenting man någonsin lärde i på skoltid. Det borde funnits en kurs i "hur du ger hundra procent i ett personligt brev" eller "bra intervjutekniker". Men icke. Det får du lära dig den hårda vägen när du sparkats ut ur tio år av obligatorisk skolgång och är mer vilsen än någonsin. Olika faktorer till att jag fortfarande efter ett års tid inte har bytat jobb: gemenskapen, latheten, det där med att vara perfektionist och kräsen osv. Det känns ju oftast helt okej. Men någon dag gör det kanske inte det längre. Och då borde jag ha löst det innan den där paniken.

Jag äter inte kött heller. Sedan någon vecka tillbaka, kanske två. Har dock fuskat en gång på kalas och ätit makrill på mackor två-tre gånger. Men det går bra. Lever på veganska biffar med pastasås och pasta givetvis. Sojakorv med bröd och vegetariska "kött"bullar. Så långt har jag kommit i det tänkandet. Gjorde även linssoppa någon gång men den vart ju lite katastrofal. Och nån äcklig tofu med nudlar. Gud. Tips mottages gärna, men det verkar inte som människor är så pepp på att kommentera så det får väl vara.

Om någon vecka ska jag och M möjligtvis på upptäcktsfärd norrut, om personen återkommer med klartecken. Tänker mig att det skulle vara ett bra miljöbyte för en stund. Nya intryck och så vidare. Och den där obligatoriska delen som involverar musik och alkohol.

Jag hoppas för guds skull att ni hört Maggio's nya. Den är guld.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar