lördag 16 november 2013

Well, if I had my way we'd have a birthday every week and you'd choose to spend them all with me.

Igår vid tolv-slaget sjöng ett en hel grupp människor jag ej kände "Vi gratulerar" på en fest jag tillbringat en enda timme på. Sedan skulle människor dra ut på klubb, och vi hängde med. Tog genvägen genom parken och sneddade på gator tills vi befann oss i centrum. Sprang runt och velade eftersom alla inte kom in överallt. Till slut valde vi någonting av ren desperation. Och vi valde fel. Jag har aldrig någonsin varit med om något så lame som det folktomma dansgolvet, människor som dansar mot varandra och korta sliskiga 30+ som försöker dansa sig in i gruppens bubbla. Kanske inte optimalt, men jag och M smet, handlade mat på BK och tog bussen hem. Idag är jag en dymo-apparat rikare och har lektyr att läsa (Hur man botar en feminist av Nanna Johansson). Kanske konstigt, men jag väljer nog att stanna hemma ikväll. Trots att jag borde dansa på dansgolv och dricka drinkar för att fira att jag blivit lite äldre, och förhoppningsvis lite klokare. Jag tänker nog pyssla istället, och slå på "Pulp Fiction" på Netflix. Surfa på hemsidor och planera vidare vad jag önskar mig fram tills vi har nån släkt-kalas-grej om två veckor. Må låta tråkigt, men det är vad jag behöver just nu. Vi hörs, och jag lovar att uppdatera lite oftare än vad jag gör just nu. Sköt om er. Puss.

P.s Bästa födelsedagslåten:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar