söndag 7 juli 2013

People say that your dreams are the only things that save you. Come on baby, in our dreams we can live our misbehavior.

Jag har knappt skrivit om mina odlingar det här året - vad jag minns. Så. Här kommer två bilder som får representera det:


Chili-plantan (plantorna, egentligen) fick jag i och för sig. Men det ska bli spännande att se hur det växer. Jag vet dock inga bra recept med chili.  Första man tänker på är typ chili con carne, haha. Eller någon typ av biff!


Fråga mig inte hur den här ska hinna bli en purjolök. Men man ser ändå lite där nere att den börjar utvecklas. Blir helt stolt. För jag har fan odlat den från grunden!!! 


Sedan har jag morötter på vår koloni samt ärtor och fler purjolökar. Jag hade rädisor innan. Som jag plockade upp. Bet en tugga - tyckte de var sjukt starka. Sen ruttnade de här hemma antagligen. För jag använde inte dem i alla fall. Nästa år ska jag nog odla saker som jag är stensäker på att jag kommer att äta. Och kanske något som är exotiskt. Citron! Haha, nej men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar