fredag 9 augusti 2013

Hej, mina kära.

Så ... nu har jag fyra dagars semester, eller tja tre nu egentligen då den första är avverkad. Det känns som jag har tusen grejor att göra. Städa så att rummet blir überclean exempelvis. Imorgon ska jag baka veganska velvet cupcakes, om det finns tid. Kanske blåbärsmuffins också då. Och idag köpte jag hem massvis med vin. Tänker bli så full att det snurrar, k. Sen måste jag söka lite jobb, det är fan på tiden känner jag. En blir liksom så himla "stockholm syndrome" när en jobbar. Bara: ameh, det är ju helt okej asso. Ja, men lilla A, vill du stå där om du får en lägenhet och fullkomligt hata ditt jobb men tvingas jobba där pga måste betala den där jävla hyran varje månad? Svar: nej. Så, sök för helvete. Andra planer som jag funderat på: Åka med de rosa bussarna (om ni ej vet, googla vetja. orkar ej länka).

Så. Efter sådär några timmars siesta på kvällen nurå, så sitter jag här återigen klockan två på natten och lyssnar på nån lista som är ämnade för "dagar på golvet". Hittade en bok med citat jag skrivit ner medan jag skulle börja sortera i garderoben. Kände bara hur den delen av mig helt plötsligt bara har avlidit. Jag gillar ju sånt. Fina citat, liksom. Att vara ensam och lyssna på musik. Behöver en ny passion (hur många gånger har jag sagt det här nu?). Känns som det ändå finns saker jag kan utveckla med mig själv. Ah. 

Och just det. Hur dum i hövve får en vara om en inte vill ses för att ge falska förhoppningar, men gärna sms:ar med en och säger att en ändå är speciell. Att en inte jämför en med någon annan. Men kuk. Kräks.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar