torsdag 1 augusti 2013

Småland.


Från och med i söndags tillbringade jag fyra dagar i Småland hos mormor och morfar. Det var marknad måndag till tisdag, men den har man ju varit på flera gånger så den var inte särskilt lockande. Dock när jag och mamma skulle ta en genväg genom skogen hem till huset så fann jag blåbärsbuskar. Jag har aldrig någonsin tänkt på att det växer precis vid mormor och morfars hus därför blev jag såklart alldeles manisk och drog med mormor för att plocka lite mer än 1,5 liter. 


Vad är nästa mål? Lingon eller kantareller? Lingonen växer inte riktigt än, så jag vet inte hur jag ska ta mig tid till att besöka mormor och morfar när de är mogna. Kantarell-plock kanske är grejen nu till hösten med Mim och alla som vill hänka är välkomna! Självfallet håller jag redan på att romantisera hela det här med höst och färgglada löv och stick-projekt som alltid resulterar i en halv vante. Hehe. 

Någon som har förslag på vad jag ska göra med bären? Blåbärsmuffins, bröd, scones, paj? Smoothies?!

På återseende, babes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar