tisdag 17 december 2013

Three is the magic number?

Spontanansökte ett jobb i lördags natt. Man får ju sån himla panik, när man hör att massor med människor ska gå ner i tid/ sluta jobba där jag är. Någon nappade idag. Det är snabbmatsbranschen fortfarande, men det är ändå inte i min hemstad. Det är en start. Dock är det en visstidsanställning som tar slut 2017... Alltså inte en garanterat fast tjänst, men den ligger på 20 timmar i veckan. Så, om jag skulle få tjänsten, gud vad osäkert det skulle kännas? Men som sagt YOLO. Fuck mitt jobb just nu. Så jävla mycket kaos. Ok, att de kanske blir arga om man slutar, men vafan de kan ju inte tvinga en att jobba kvar. Om man har andra drömmar ska de väl inte behöva hindra en bara för att det går svindåligt för deras restaurang. Vill veta hur det känns att jobba på en fungerande restaurang med bra servicetider. Om jag får det här jobbet kanske jag kan flytta till Malmö. Göttans i så fall. Annars ska jag försöka komma in i handelsbranschen, tills jag bestämmer mig för att börja plugga igen. På riktigt då.

Så... här sitter jag och läser igenom intervjufrågor. Hatar att berätta om mig själv, och att få "mina positiva egenskaper" att inte låta intränade. Eh... positiva egenskaper? Att jag är glad, social och ordningsam? Negativa? Att jag har väldigt höga krav på mig själv, kan vara lite för noggrann och... ibland lite för ärlig?! Eller lite för öppen? Jag är sjukt öppen ibland alltså haha. Tänker inte säga att jag pratar för mycket. Eller det har jag för mig att en tjej jag känner sa på sin intervju på McD.

Hur som helst, ska komma på bra frågor att prata om. Typ: Vad deras anställning innebär, om den kan slå över till en fast tjänst. Vad de har för förväntningar på en. Om det finns chans till fler timmar osv... Gud, jag kommer slå mig själv om det inte går bra den här gången. Kommer i så fall sitta med arbetsförmedlingens papper på alla femhundraelva frågor och skriva ett jävla kompendie med svar, haha.

Vi hörs. Återkommer kanske om hur det gick. Puss puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar